Suomalaiset pelaajat ovat saaneet jälleen uuden vaihtoehdon nettikasinoiden joukkoon. Pelikioski.com lanseerattiin äskettäin, ja sen visuaalinen ilme sekä nimivalinta toivat haastatelleille mieleen tutun suomalaisen R-kioskin.
Kasinon kirkas keltainen ja sininen värimaailma, yhdessä kioskiteeman kanssa, pyrkivät selvästi erottumaan kilpailijoista. Ja siinä näytetään onnistuvan.
Tuttuus vai markkinointitemppu?
Pelikioski.comin visuaaliset valinnat herättävät kysymyksiä siitä, missä määrin tuttu brändimielikuva voi vaikuttaa pelaajien käyttäytymiseen. Kioskit ovat suomalaisille tuttuja nopeista ja helpoista palveluistaan, mikä voi luoda luottamusta myös kasinoon.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun nettikasino ottaa vaikutteita arkipäivän brändeistä. Samankaltaisia esimerkkejä on nähty aiemminkin, mutta Pelikioski.comin visuaaliset yhtäläisyydet R-kioskin kanssa näyttävät erityisen selkeiltä.
– ”Brändin visuaalisilla elementeillä on valtava vaikutus kuluttajien mielikuvaan paikallisuudesta. Pelikioski.com näyttää tietoisesti hyödyntävän kioskin ajatusta nopeasta ja helposta palvelusta.” kommentoi alaa seuraava analyytikko.
Pelikioskilta pelaaja löytää kaikki merkittävät hedelmäpelit, ilmaiskierroksia ilman kierrätystä, ja ennustammekin sen kasvavan vauhdilla vuoden 2025 aikana.
Viron lisenssi ja suomalaiset pelaajat
Pelikioski.com toimii Viron peliviranomaisen lisenssillä. Tämä tarkoittaa, että voitot ovat suomalaisille pelaajille verovapaita.
Viron lisenssi on viime vuosina noussut suosituksi erityisesti Pohjoismaihin kohdistetuilla nettikasinoilla, sillä Maltan ohella se tarjoaa luotettavat raamit rahapelien järjestämiselle kansainvälisesti.
Pelikioski herättää keskustelua markkinalla
Uuden kasinon julkistus on herättänyt keskustelua sekä pelaajien että kasinoalan sisällä. Nettikasinoiden kilpailu kovenee jatkuvasti, ja brändäyksen merkitys kasvaa.
Tuttujen elementtien hyödyntäminen voi olla tehokas tapa houkutella pelaajia, mutta se voi myös herättää kysymyksiä brändin rajoista, ja riippuen operaattorin valinnoista, myös kasinoiden mainostamisesta Suomessa.
Mielenkiintoinen artikkeli